24 okt. 2017

Achter het bureau van mijn dochter

Niet veel en toch eigenlijk wel. Ik bedoel dat ik niet bijzonder veel geschreven heb. Maar dat ik wel gewerkt heb aan een stevige ondergrond van mijn nieuwe verhaal.

TIP VAN CHARLOTTE

Toen ik mijn fysiotherapeut vertelde over mijn nieuwe boek, werd ze gelijk enthousiast. Ze zei dat ik een gesprekje aan moest vragen bij haar collega. Heel blij dat ik het gedaan heb, Charlotte. Dank je wel voor de tip.


IDEEËN DOOR HELEEN

Ik zocht contact met Heleen en zij was er voor in. Ze gaf mij een stukje van haar tijd. Door haar heb ik nieuwe ideeën gekregen. Andere dingen schaafde ik bij. Het was boeiend om te horen hoe zij als therapeut omgaat met tieners die worstelen met spanningsklachten zoals hyperventilatie en hoofdpijn. Eerlijk gezegd ging er een wereld voor me open.




BUREAU VAN DOCHTER

Vandaag ben ik weer echt aan de schrijf geweest. Het plaatje van hierboven hoort bij mijn verhaal. Het fungeert voor mezelf als een raam waardoor ik naar binnen kijkt. Pfff ... nee,  het is niet altijd gemakkelijk om in andermans huid te kruipen. Van mijn dochter mocht ik aan haar bureau te schrijven. Die setting zorgt ervoor dat ik iets gemakkelijker over de drempel van mijn verhaal stap en de sfeer oppik.

Zo blij dat het vandaag goed ging. De laatste maand had ik een beetje last van een writers block (voor schrijvers die daar ook mee worstelen: 13 tips om 'writers block' te overwinnen)

Welke tip zouden jullie willen geven aan mijn hoofdpersoontje, die druk bezig is allerlei nare dingen weg te stoppen?

7 opmerkingen:

  1. Tip: Breng het in het licht, dank kan het aangepakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het onder ogen zien is inderdaad een goed begin... Goed bezig Aritha. Wens je veel zegen bij het schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Glad all is going well keep up the good work. Have a good day Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn voor je dat het weer stroomt :-)
    Een tip geven vind ik lastig. Ik denk dan toch aan dat ik haar als eerste zou vragen of ik wat ik zie klopt... dat ze dingen wegstopt. Of dat ze daar iets meer over kwijt wil en zo niet, of dat ze dan wellicht iemand anders in haar omgeving heeft met wie ze kan delen, het erover te hebben, omdat ik uit ervaring weet dat dat soms licht en lucht kan brengen.
    :-) Geen idee of je hier iets aan hebt haha, maar ik wens je in ieder geval een mooi week toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel schrijfplezier dan. Euhm een tip? Neem een goede vriendin in vertrouwen, misschien niet gewoon in gesprek, maar schrijf haar over hoe je je voelt, of wat je meemaakt oid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Achter het bureau van je dochter, wat een goed idee! Een tip? Ik weet het eigenlijk niet, schrijven helpt toch ook?

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.