27 jul. 2016

Vakantietijd

Vakantietijd! Dan ga je toch geen blog schrijven? Mwah. Ik wel. Ik vind dat het tijd wordt dat ik het wel doe. Het is al een poosje geleden en ik wilde even zeggen dat mijn uitgever positief tegenover mijn ingezonden idee staat. Voor een nieuw boek. Zelf hink ik nog steeds op twee gedachten. Wil ik hier wel over schrijven?  Of toch liever iets voor jong volwassenen? Of voor jongens? Ik weet het echt niet.

Ik mis
Ik mis het schrijven in de vakantietijd.
Ik mis stilte om me heen om me te concentreren.
Ik mis discipline.


Recensies
Ik krijg allerlei recensies onder ogen. Via via (dank je wel Wendy en Pama). Het ND zegt bijvoorbeeld dat mijn woordgebruik net iets te plechtstatig is. Ik beschrijf de gevoelens te veel en moet ze meer laten zien. In een ander review staat dat het jammer is vind dat ik veelvuldig alledaags jeugdige woorden gebruik zoals 'rot' en 'stom'. Het is verwarrend dat recensies soms zo tegengesteld zijn. Ik kan ze niet als leidraad gebruiken. Hoewel ik sommige dingen  uit die van het ND wel serieus neem.

Give Away
Ok√©, ik heb ooit beloofd om mijn nieuwe boek als Give Away op mijn blog te zetten. Dat doe ik bij deze. Je hoeft er verder niets voor te doen. Alleen een reactie onder deze post schrijven. Het gaat dus om Nick en ik. Wil je eerst weten waar het boek over gaat, klink dan op bovenstaande link. Deze Give Away loopt tot de verjaardag van mijn zoon (16 augustus). De dag erop verloot ik twee exemplaren van dit boek.

Gezondheid
Wat mijn gezondheid betreft gaat het redelijk. Ik heb geen koortsaanvalletjes meer (na een kuur) Maar de problemen met mijn heup/bekken blijven nog wel. Ik ben ervoor naar de reumatoloog geweest. Uit oude foto's bleek dat er toen al sprake van artrose was. Nu is het vier jaar verder. En moet ik nieuwe foto's en echo's maken. Ben benieuwd. Als de artrose hetzelfde gebleven is, wacht me een MRI scan. Ik kan ongeveer een half uur lopen zonder pijn en zou graag langer kunnen wandelen ;-)

Welkom op ...
Je kunt me ook volgen op mijn blog: Moments, frozen in time. Daar plaats ik gewoon leuke foto's en deel ik mijn gouden momenten. Want die zijn er ECHT. Ik schrijf er in (gebrekkig) Engels en in het Nederlands. Welkom!

En als je vakantie hebt: Let goed op de dingen die goed gaan en die wel lukken. Schrijf ze op. Of bewaar ze in je hart. Dank er voor, als je christen ben. Het is zo waardevol om je zegeningen te tellen!

22 opmerkingen:

  1. Hi Aritha, wat herkenbaar, vakantie tijd schopt alles overhoop lijkt het altijd wel.. Toch een fijn vakantie gewenst, en de rust en stilte die nodig is om knopen door te hakken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mis ook die dingen als jij in vakantietijd, alleen dan niet echt het schrijven. Wel de rust, want het is roerig op een boerenerf in zomertijd met ook nog kinderen vrij. Maar ook weer heel gezellig!

    Ik hoop voor je dat het meevalt met je heup/bekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou wel eentje willen, maar dan om door te geven. Ik leen normaal nooit boeken uit, maar deze kan ik wel laten rondgaan onder vriendinnen of de tieners in de kerk of zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Aritha,verplicht rust,en in het achterhoofd het willen schrijven.
    maar ook deze vakantie gaat voorbij,misschien komen nog leuke dingen op je pad.Wens je dat je toch kunt genieten met minder pijn.
    Beterschap en veel succes met je boek!!
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, wat vervelend dat je gezondheid het zo laat afweten. Vakantietijd is roerig inderdaad; het huis is de hele dag door rommelig en er staat altijd vanalles in de planning.
    Je hoeft me niet mee te nemen in de give-away. Ik wou gewoon even een berichtje achterlaten, je een hart onder de riem steken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super, dank je wel Anita ( voor die hart onder de riem ) Echt heel lief.

      Verwijderen
  6. Anoniem7/27/2016

    Leuk een giveaway! Daar doe ik graag aan mee ;). Vind je boeken leuk! Enne reviews zijn ook maar meningen he... en gelukkig heeft iedereen een andere mening ;). Ai vervelend die heup / bekken pijn. Jammer dat je niet zolang kan wandelen, is altijd zo lekker he tijdens lopen je hoofd lekker leeg maken of juist vol met nieuwe ideeen ;). Nou geniet in ieder geval nog van de vakantie... groetjes henriette nap

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk...een Give Away.
    Ik wist niet dat je problemen hebt met je gezondheid.
    Best heftig,wat ik er over lees.
    Maar ik geloof dat je een dapper persoon bent,die toch de
    goede momenten er uit weet te pikken en daar dan iets
    positiefs mee doet.
    Heel knap.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, om mee te doen met de verloting van je boek. Ik doe dus mee, en ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe graag mee aan de giveaway, ik ben heel benieuwd naar Nick & ik! Ik was ook al van plan om het te kopen, maar wie weet is dat al niet meer nodig...! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar, focus op het goede en dat delen; doe ik ook graag, ook in vakantietijd. Succes met je nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Aritha, Ik zag het linkje van je weblog gedeeld door Eve Line ;) En ik zag de verloting van je boek. Ons nichtje van 18 lijkt me een prima persoon om dit boekje aan te geven mocht ik uitgeloot worden. Zij verdient wel een moo/leuk boekje. En misschien laat ze haar Ipad dan even liggen en gaat ze weer meer lezen as she used to do :p ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik begrijp het wel dat het in de vakantie moeilijk is om je te concentreren op het schrijven. De rustige tijd komt vast wel weer ;) Dank je voor je linkje naar mijn blog trouwens.
    Ik loot ook graag voor je boek. Ik ben wel heel nieuwsgierig geworden eigenlijk. Sterkte gewenst voor je gezondheid. Hopelijk worden je klachten niet erger.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Aritha, ik loot graag mee voor je boek. Ik heb al eens een boek van je gelezen. De titel van dit boek spreekt me erg aan daar ons gezin aardig 'verzameld'heeft en ik familie heb die echt een 'verzamel tik'( niet leuk) heeft.Als ik het uit heb zal ik het op mijn blog belevenissenvanmarga@blogspot.com bespreken. Ik ben benieuwd of ik een kans heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik zou dit boek graag winnen voor onze dochter. Ze wordt 16 en heeft dyslexie, maar door veel te lezen oefent ze heel goed. ze is al net zo gek op lezen als haar moeder. Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd leuk, een giveaway. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk, je boek als Give away! Ik doe graag mee. Ik ben benieuwd naar je boek. En recencies, tsjah, het is maar wat een ander ervan vindt. En dat kan behoorlijk verschillen.
    Ik hoop dat ze wat aan je pijn kunnen doen, zodat je wat langer kunt wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd leuk een giveaway en daar doe ik graag aan mee! Ik heb al meer boeken van u gelezen en dit boek lijkt mij ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke actie. Ik heb het gemist, maar zag het nu voorbij komen op Facebook. Ben heel benieuwd naar dit boek!! Het krijgt een mooi plaatsje en natuurlijk laat ik het rondgaan om te lezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Aritha, je schrijft dat van die recensies he, weet je ik denk dat zijn maar meningen van andere mensen, het gaat om wat jij wil delen door je schrijven, en wat de lezer die jou boek koopt er van vindt, en ermee kan doen, die mensen wil je bereiken, niet hen die een mening over je schrijfkunst geven.
    En als je ziet dat de verkoop goed loopt en misschien van die mensen iets terug hoort daar heb je veel meer aan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey! Ik lees dat je ook een nieuw idee hebt voor een nieuw boek! Ik ben erg nieuwsgierig! Hoe doe je dat toch steeds! Ik heb zoveel verhalen in mijn hoofd maar opschrijven.... het lukt me maar niet....wie weet komt mn droom ooit uit ;-) en die recensies... we leven in een land met veel meningen en veel ook zonder dusdanige onderbouwing waar je wat mee kan. De ene is kritisch en helpt je echt op weg de ander is kritisch maar je schiet er helemaal niks mee op en de andere keer is het zo tegenstrijdig. Ik hoop dat je doorgaat zoals je bezig bent! Ik lees je blog ook met erg veel liefde en plezier. Sterkte met je gezondheid heel heftig!

    Groetjes Elise

    http://laesperanzanicaragua.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk..geweldig idee zo'n give away ...en hier is er ook een die blij is dat het " gewone " ritme weer langzaam op gang komt

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.