11 dec. 2015

Vrouwenbijbel, boekenblogs en (geen) nieuw verhaal

Ik ben echt nog wel aan het schrijven maar geen eigen verhaal. Als vrijwilliger werk ik aan een paar thematische stukjes voor de vrouwenbijbel. Vandaag was aan de beurt: Geloven in de Zoon van God, in het bijbelboek Johannes. Ik vind het een uitdaging om dat te doen. Niet meer dan 500 woorden gebruiken en toch de kern te pakken krijgen is niet gemakkelijk.

Meer lezen over vrouwenbijbel?
Wil je meer over de vrouwenbijbel lezen, dan verwijs ik je door naar de moois site Geloof in Boeken en de site van de Bijbeluitgeverij zelf: Royal Jongbloed


Op mijn boekenplank
Ondertussen heb ik toch mijn boekenblog weer opgepakt, nu ik mijn manuscript klaar heb. Ik plaats niet zoveel 'verplichte' reviews meer, maar vooral dingen die ik leuk vind. De naam heb ik veranderd. Het heet nu: Op mijn boekenplank. Ik wil geen stress wat betreft die blog. Gewoon iets schrijven als ik iets mooi genoeg vind om te delen. Een boek, kaarten, een dvd of een magazine.

Zeven favoriete boekenblogs
Ik geniet zelf erg van andere boekenblogs. Sommige lees ik erg graag. Dit zijn mijn 7 favoriete blogs over boeken.
  1. De pagina omslaan
  2. Boekboetiek
  3. Een letter meer graag
  4. 1000+1 Boeken
  5. Bloggen over boeken
  6. Zoeken naar boeken
  7. Geloof in boeken


Nieuw verhaal?
Wat betreft het verzinnen van een nieuw verhaal heb nog teveel ruis in mijn hoofd. Het komt vast wel goed.

Hoe verloopt jullie december-maand tot nog toe?
Vooruit nog een vraag: Lees je meer boeken nu het  winter is?

16 opmerkingen:

  1. Daar ga ik ook eens neuzen,op de boekenblogs.
    En of ik in de winter meer lees ?
    Nee...in de zomer mag ik ook graag buiten lezen in een
    goed boek.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor je tips. Ik ga er zeker even kijken.
    Ik ben wel benieuwd naar de vrouwenbijbel, ik weet niet zo goed wat ik mij erbij voor moet stellen maar ik kijk onderhand in de winkel!

    De decembermaand is hier vrij rommelig (net als bij iedereen denk ik). Ik lees niet meer of minder boeken in december dan in de andere maanden maar in de vakanties lees ik wel romans. Ik heb twee mooie van Tamera Alexander klaarliggen!

    Ik wens je veel inspiratie toe. Het komt vast wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van Tamara zijn zeker thrillers?

      Verwijderen
  3. Helaas lees ik momenteel veel minder boeken dan voorheen. Ik heb er gewoon weinig tijd voor... Maar misschien komt dat snel weer.
    Hopelijk is de ruis snel opgeklaard, en vind je weer inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Weet je, als je wilt lezen kun je ook iets eerder naar bed gaan. En dan lees je een half uurtje. Op die manier krijg je toch een boek uit :-)

      Verwijderen
  4. Anoniem12/12/2015

    Ik lees in de winter wel veel meer boeken, gewoon lekker, warm, gezellig met kleine lichtjes en chocolademelk met een dikke koek ;)
    Ik hoop dat je snel weer inspiratie krijg!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit graag bij de haard! Dank je. Ik hèb nu inspiratie!!!

      Verwijderen
  5. Deze maand lees ik minder, heel even niet met 5 boeken tegelijk bezig zijn;) Maar in januari hoop ik weer meer te lezen... bedankt voor de (andere) boekenblogs, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij moet jij letters zien, ander gaan het niet goed :-)

      Verwijderen
  6. Tot nu toe? Een beetje rommelig, en daar hou ik eigenlijk niet zo van. Wel heb ik het schrijven aan mijn 6e engelstalige boek weer opgepakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk. Welke thema / nderwerp heb je nu voor je boek?

      Verwijderen
  7. Ik lees meer boeken in de zomer warempel. Omdat ik dan in het zonnetje ga zitten lezen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is nieuw voor mij de vrouwen Bijbel..........
    Aritha, ik wens je fijne en gezellige Kerstdagen
    en een gezond en gelukkig nieuwjaar.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Jij ook en ik blijf je volgen.

      Verwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.