29 okt. 2015

Oordeel een boek niet om zijn cover

De cover van een boek is veel belangrijker dan je denkt. Ben je geïnteresseerd in het waarom, lees dan dit artikel. Erg interessant vind ik zelf. Een boek moet er aantrekkelijk uitzien!


Streep door oude titel
Vandaag kreeg ik een mailtje van mijn redacteur dat mijn werktitel Kijk niet naar de rommel erg moeilijk in de cover te verwerken is. Daarom is toch gekozen voor een eerdere titel.
De titel moet trouwens heel goed leesbaar zijn (zelfs op een afstand van een meter). Dat vergroot namelijk de kans dat hij verkocht wordt.

Mijn cover
Ik kreeg een paar covers toegezonden. Ze zijn nog helemaal de maak. Zo grappig! Ik heb hem vervaagd omdat ik niet alles wil verklappen. Het &-teken is in werkelijkheid rood. Deze cover is nog lang niet klaar maar het geeft me wel een idee hoe het er ongeveer uit komt te zien.

Ik ben nog steeds aan het denken over een ander titel. Iets over het probleem in het boek. Aan de andere kant klinkt NICK & IK wel vlot. Wat vinden jullie?

19 opmerkingen:

  1. Omdat het een tienerboek is vind ik de titel pakkend Aritha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het boek in de ik vorm geschreven? Als dat zo is vind ik de titel helemaal oké, maar als het geen ik boek is zou ik persoonlijk voor een andere titel gaan. Deze titel geeft de indruk van een Ik boek. Aldus onze 12 jarige dochter. .. ;-)
    En ik ben het deze keer echt met haar eens. ..
    Groetjes, Marian ( de kritikast zei mijn vader vroeger, je moet altijd wat zeggen zei hij wel eens. ..:-((.... (

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele leuke moderne titel.
    Maar wat Marian hierboven schrijft is wel heel juist.
    Als het in de IK- vorm is geschreven past deze titel uitstekend,
    anders niet.
    Maar...het zal echt wel goedkomen met de titel.
    Succes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het komt wel goed, dat denk ik ook. Dank je.

      Verwijderen
  4. Don't judge a book by its cover. Het is waar dat als de titel niet aanspreekt je minder geneigd bent om een boek te gaan lezen. Het plaatje doet ook wat. Goede opmerking van Marian m.b.t. de IK vorm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich een goede opmerking van M. Het hield me vandaag bezig. Dank je voor je reactie

      Verwijderen
  5. Leuke titel.... als het boek idd in de ik-vorm geschreven is. De cover ziet er leuk uit (voor hoeverre dat te zien valt ;) ). Het zal vast allemaal goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rest is ook erg leuk Carolien!

      Verwijderen
    2. Ik ben echt héél benieuwd, ook al is het een tienerboek, ik denk toch dat ik 'm ga lezen :)

      Verwijderen
  6. Marian heeft het goed gezegd. Leuke title als het inderdaad een 'ik boek' is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nick en ik .......zegt zo veel ....lees mij
    echt van deze tijd......................

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben heel benieuwd. Als het verschenen is wordt ie hier zeker gelezen! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga het boek Nick&ik zeker lezen!
    Ik vind de titel al super leuk!!!
    Als het boek eerder was uitgegeven had ik m'n boekverslag er miss wel over gedaan ;)
    Ik doe het nu over 'Trouw aan jou' dat is ook een supergaaf boek!
    Love it!
    Ik heb je blog helemaal gelezen! van begin tot eind en vindt hem superleuk!
    Het was net alsof ik een boek las ;)
    Normaal doe ik dat nooit, maar jij schrijf echt heel leuk!
    Liefs Marita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal leuk: jouw reactie! En dank je wel voor het complimentje voor mijn blog!

      Verwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.