27 okt. 2015

Eerste hulp bij app en chat

Druk, heel druk bezig met het redigeren van mijn boek. Dat doe ik niet alleen. Mijn dochter van 15 helpt ook mee. Ik schakel haar in voor de moderne dingen. Zoals een chatgesprek en het maken van appjes.


Realistisch
Wat kan? En wat niet? Wat is raadzaam qua weergave? Pubers typen spelfouten en gebruiken 'spreektaal'. Mijn redacteur vindt dat mijn 'gesprekken' heel realistisch mogen zijn. Met afkortingen etc. Als het maar niet onleesbaar wordt. En daar heeft mijn dochter me bij geholpen.

Dank je wel lieve dochter!


Het chatgesprek:

Nick zegt: heej, hoe gaat ie? nog wakker?
Noa zegt: ik begin nu pas te leven.
Nick zegt: nu ik online ben zekr?
Noa zegt: haha.
Nick zegt: zou toch kunnen?
Noa zegt: moniek is ook online
Nick zegt: weet ik. ze had een vraagje over school
Noa zegt: owwww
Nick zegt: meer niet
Noa zegt: ?????
Nick zegt: ik heb niks met haar
Noa zegt: dat dacht ik niet hoor ...
Nick zegt: oh nouja kwou t gwn ff zeggen. k kom je morgenvroeg ophalen. bij je huis. Ja?
Noa zegt: nee, nee. bij de kruising iets verderop.
Nick zegt: okeej, als jij dat wil. maar ik weet toch al waar je woont. ben er pas langsgereden. het huis met die tuinkabouters :)

Voor alle duidelijkheid: dit wordt gelukkig nog een keer nagekeken!

7 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je dochter wil helpen! Zeker met zulke dingen is een tiener in de buurt erg handig. Ben ook heel benieuwd naar je boek....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt in iedere geval een hele goede hulp.
    Dat gaat vast helemaal goedkomen met je boek.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd makkelijk zo.
    Ik vind altijd dat die chats nergens over gaan. ..
    Ik heb wel 130 ongelezen app mam. Nou dan denk ik: Pff, paar keer o, of ja, of oké, of wat stom, etc. .
    Niks voor mij dus. ....
    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd makkelijk zo'n puber in huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He, dat is leuk om zo met je dochter te werken! Geniet er maar van. En veel success met het redigeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. whaha ja van die "apps zonder inhoud" ik ken het ;-) en dan 200 gemist... heel belangrijk...niet dus (gelukkig vind mijn dochter dat ook dat dat niet belangrijk is :) )

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.