23 sep. 2015

Dan denk ik: nee hoor, dat is niets!

Voordat Isa die avond in bed stapte deed ze net als altijd haar sokken uit. Met sokken zou ze het misschien te warm krijgen. Dan zou ze wakker worden en ze haatte het om midden in de nacht naar het plafond te staren en te wachten tot ze opnieuw in slaap viel. Ze floste zorgvuldig haar tanden en dumpte het touwtje in de daarvoor bestemde minicontainer naast haar bed. Ze trok tenslotte het zwarte elastiek uit haar paardenstaart haar en schoof hem over de knop van haar bed. Zo zou ze hem niet hoeven te zoeken morgenochtend.
 
 
Toen ze eindelijk lag strekte ze haar arm uit naar het lampje om hem uit te doen maar juist op dat moment kreeg ze een vreemd gevoel van binnen. Alsof er iets stond te gebeuren. Het gevoel was zo heftig dat haar buik ervan begon te krampen. Ze trok haar arm terug en besloot dat het lampje aan te laten ...
 
(Beginnetje futuristische roman)

Zomaar een idee
Yep, soms heb ik zomaar zin om te schrijven. Zomaar een idee. Zomaar een begin. Maar na een week lees ik het nog eens. Dan denk ik: nee hoor, dat is niets.

  • Wat denk jij over boeken die in de toekomst afspelen?
  • Weet je nu al wat voor iemand Isa (van hierboven) is?
  • Welk boek heb je als laatste gelezen

11 opmerkingen:

  1. Een veelbelovend begin.
    Dat nodigt uit tot verder lezen.

    Ik ben een thriller aan het lezen van de
    zweedse schrijver,Arne Dahl.
    Het boek : Midzomernachtdroom.
    Spannend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het begin klinkt wel redelijk goed lijkt me....
    Boeken die in de toekomst afspelen zou ik persoonlijk niet snel kiezen. Zeg nooit nooit, maar nee, dat gaat me iets te ver gevoelsmatig.
    En wat voor persoontje dit is?
    Misschien wel iemand met high sensetivety (schrijf ik waarschijnlijk niet goed; ik bedoel overgevoeligheid), is heel lastig en moeilijk om mee om te gaan. De persoon zelf, maar ook de omgeving heeft daar soms best veel trubbels mee.
    En mijn laatste boek?
    Postorderbruid, van Melissa Jaegers!
    In 1 zondag uitgelzen!

    Groetjes weer.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die heb ik ook Marian en ik vond hem heel mooi!

      Isa zou best hooggevoelig kunnen zijn ja. je brengt me op een idee.

      Verwijderen
  3. Een goed begin, ik denk dat het een wat neurotische vrouw is, die alles onder controle wil houden.
    Mijn laatste boek dat ik las| pop: de vroedvrouw van Venetiƫ, een prachtig boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heb ik nog nooit gelezen. Wel zien liggen in de winkel. Maar een vroedvrouw ... dat trok me niet zo aan eigenlijk.

      Verwijderen
  4. Het begin is goed, ik zou zo verder willen lezen. Ik denk dat Isa alle onder controle wil houden.
    Mijn laatste boek wat ik heb gelezen is De uitnodiging van W.Paul young.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat denk ik ook ( van die controle). Is het een mooi boek: de uitnodiging? Ik wil hem altijd nog eens lezen. Er staat toch een huisje in de sneeuw voorop?

      Verwijderen
    2. Ja dat klopt. Ik vond het een mooi boek en omdat ik niet gelovig ben opgevoed en nog niet zo lang gelovig ben is het weer een stuk duidelijker voor mij geworden.

      Verwijderen
  5. Veelbelovend begin. Isa lijkt me een denker.
    Ik neem eerder een boek wat zich in het verleden afspeelt dan een boek met een futuristisch verhaal. Maar ik lees dat af en toe wel. Kan me nog herinneren van de mavotijd, toen las ik mn eerste futuristische/fantasy boek, schakelfout (Henk v Kerkwijk).
    Ik heb nu bijna uit: Juwelen van stras (Carli Biessels), ,kinderboek, maar zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk neem ik zelf ook liever iets 'historisch.' Ha, dus jij leest ook kinderboeken! net als ik :)

      Verwijderen
  6. Absoluut mooi begin, ik wil verder lezen!!! historisch? mooi!! oude tijd?? OOh ik weet hoe mooi je schrijven kan. Ben reuze benieuwd wat er groeit onder je pen. Sukses!!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.