9 jun. 2015

Mijn verhaal is klaar!

Eindelijk heb ik mijn verhaal klaar! Het eindigt op een natuurlijke manier. Een paar dingen zijn niet opgelost. Omdat ze in het normale leven ook niet altijd op te lossen valt.

Voorlopig alleen voor mezelf
Voorlopig schrijf ik alleen nog wat voor mezelf. Voor de fun. Wat ik leuk vind. Dit manuscript stuur ik op naar mijn redacteur. Niet gelijk. Ik wil nog een naam veranderen. Mijn hoofdpersoon heet Noa. Haar vriendin heet Anna. Ik ben erg bang dat mijn lezers ze door elkaar gaan halen. Dus ik ga nog op namenjacht voor een meisje met een rode bril.

Toch wel leuk
Nu het verhaal een beetje afgerond is, vind ik het toch wel leuk. Ik hoop dat pubers het leuk vinden. En dat ik niet te veel moet veranderen. Die kans loop ik wel natuurlijk. Dat is altijd zo.

Schrijfschema was goed idee
Wat ik geleerd heb van dit boek is dat het maken van een schrijfschema niet zo gek is. Dan bedoel ik: het geraamte van het verhaal. Ik heb van te voren hoofdstukken gemaakt. Karakterbeschrijving van Noa heeft me ook erg geholpen. Ze was een binnenvetter, een introvert meisje en is dat ook gebleven. Toch heeft ze mij en haar omgeving heel erg verbaasd met een actie ...

Kijk niet naar de rommel, is een verhaal met een heel klein beetje open einde. Niet helemaal. Het is af en Noa ... Ik verklap niets.

18 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Nu lekker even uitrusten na al dat harde werk.

    En de naam? M'n dochtertje zegt dat ze 'Jenna' kan heten, want dat lukt goed met een rode bril.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk! Ik ben heel erg benieuwd! Mijn droom is om een boek te schrijven en sinds deze week heb ik op eens allemaal ideeen. Ideeën voor personages en verschillende verhaallijnen. Misschien moet ik alles maar gewoon een keer gaan uitwerken en wie weet komt er nog wat leuks uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van ♥ Geniet van de zomer....en een naam dan moet ik eerst je boek lezen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He he, dat zal een pak van je hart zijn!
    Nu maar hopen dat het door de uitgever niet te veel aangepast moet worden....
    Maar ach, als je in je verhaal zit valt dat misschien ook nog wel mee.
    Ben benieuwd wanneer het uitgegeven gaat worden.
    Houd je ons op de hoogte?

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Zo 'n heerlijk moment, als je iets hebt afgerond..
    Enneh...
    Eigenlijk zijn wij natuurlijk heel nieuwsgierig naar het verhaal ;)

    Geniet van dit moment. Groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You are very good. Congratulation!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Aritha,
    er zit een maandje tussen je laatste bericht en nu
    fijn dat je het klaar hebt moet een goed gevoel geven.
    groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat lijkt me vergelijkbaar met een bevalling, maar dan anders! Gefeliciteerd. Ik hoop dat het correctiewerk meevalt! Lekker genieten van je nieuwe schrijfsels!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat moet een heerlijk moment zijn Aritha. En toch lijkt het me zo moeilijk om het los te laten. Moest ik dit toch nog veranderen en dat bijstellen? Geniet van het even vrij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat !
    Leuk hoor,dat het nu klaar is.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. YEAH, nu tijd voor Vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi Aritha. Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker hoor! Succes met je zoektocht naar een andere naam....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk! Succes met je volgende verhaal, dat gaat er vast komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aah mooi voor de vakantie afgerond. Gefeliciteerd!! Dat moet een goed gevoel geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gefeliciteerd succes met u volgende verhaal

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.