3 feb. 2015

En het geluid lekker hard!

Vanmorgen weer een stukje geschreven aan mijn verhaal, hoewel ik er niets zo'n zin in had. Ik moest een trein-scène schrijven. Daar zat ik echt tegenaan te hikken omdat ik niet weet hoe dat gaat: met de trein reizen. Als kind ging ik geregeld met mijn ouders naar Rotterdam met de trein. Ook naar Zeeland, naar onze vroegere buren. Later haalde mijn vader zijn rijbewijs en gingen we altijd met de auto. Als tiener ging ik met de bus naar school. de trein is onbekend voor mij.

Filmpjes gekeken
Dus heb ik wat dingetjes gevraagd aan mijn zoon en aan mijn man. Hoe gaat dat met het pasje. Koop je dan helemaal geen kaartje meer zoals vroeger? Ik heb geen zin om zelf een keer met de trein te reizen. Kost zoveel tijd. Daarom keek ik filmpjes vanmorgen. Van treinen. Geluid lekker hard ...



Trein-scène gelukt
Het is gelukt. Mijn treinscène is geschreven. Het neemt niet zo'n dominante plek in. Maar het moest gebeuren. Juist zulke simpele stukjes zijn voor mij grote hobbels. Raar is dat. Nu kan ik weer genieten van het-verder-schrijven.

Nemen jullie vaak de trein? Hoe ervaar je dat?

8 opmerkingen:

  1. Maybe I have to try writing small stories like that!
    Good idea:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een stukje film bekeken,ga nog wel verder.
    Ik vind het geluid van een trein echt heel mooi.
    Fijn,dat je stukje van het treinreizen gelukt is.
    Ook ik reis bijna nooit met de trein.
    Maar b.v. een dagje uit naar Amsterdam,doen wij
    wel met de trein,omdat het station Amsterdam Centraal,lekker
    in het centrum ligt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijna nooit... heb een enorme hekel aan het OV :-). Fijn dat je weer kunt genieten van het schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik heb onlangs de trein naar Heerhugowaard genomen. Ik schrok ervan hoe duur het was, verder heb ik lekker zitten lezen. Mijn OV kaart werkte niet, want (zo bleek later) die moet je activeren voor de trein als je hem normaal gesproken alleen maar voor de (water)bus gebruikt. Weer eat geleerd.
    Succes met schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja wij reizen nog wel eens met de trein. Als je kaartjes met computer via E-ticket besteld kan je dat met 40% korting doen. Dat scheelt veel geld. Ik vind een dagje winkelen of een beurs bezoeken en dan met de trein reizen erg relaxt. Je hoeft dan zelf niet op het verkeer en de drukte te letten en boemelt zo heerlijk op huis aan. Het gaat vaak snel en een bijkomend voordeel je hoeft geen parkeergeld te betalen wat in een grote stad vaak behoorlijk oploopt. Niet dat ik vaak winkel of beurzen bezoek maar zo een enkel keertje doe ik dat en de mannen hier gaan tweejaarlijks naar een beurs. Wij vinden treinreizen heerlijk!! Fijn dat je schrijven weer lukte! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Aritha, als je treinreizen niet gewend bent in deze tijd
    is het best moeilijk om er over te schrijven,
    Maar zonder te reizen heb je het mooi op gelost.
    wens succes met je verhaal.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik reis héél veel met de trein, ik heb zelfs een weekend vrij abonnement. Ik vind het heerlijk om dan met de trein een stad in Nederland te ontdekken of met mijn museumkaart naar het museum te gaan. Het voelt zo lekker vrij, als het mooi weer is, dan kan ik zo de trein in op weg naar het strand. Boek mee, muziek op of met de kinderen. Maar ik snap dat het heel erg frustrerend is geworden om met de trein te reizen met al die nieuwe kaartsoorten en nergens meer een loket te vinden (althans niet hier waar ik woon). Laatst moest ik ook een verre reis maken en had ik kaartjes nodig, maar daar werd ik als verstokte treinreiziger nog razend geïrriteerd van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een lange treinen leuk hoor
    groeten ralph

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.