18 okt. 2014

Ik ben bij Senta langsgeweest!

Een paar jaar geleden schreef ik een jeugdroman over het Saksische meisje Senta. En vandaag ben ik in haar huis geweest! Wat was dat geweldig. De geur, de lichtval, de attributen! We bezochten het hunebedmuseum. Vandaar!

Senta's langhuis
 
Oventje, ladder, mand met houtblokken
 
Veel foto's
Ik heb natuurlijk heel veel foto's gemaakt omdat er altijd nog een tweede deel in mijn hoofd rondspookt.  Niet alleen binnen in het museum is het leuk. Ook buiten! Via allerlei replica’s van bouwwerken en objecten uit de prehistorie krijgt je een idee van hoe het vroeger geweest moet zijn.


Is hij echt?

Voet van dochter en ...


Oerdruk bij hunebed
Bij het hunebed, naast het museum was het oer-druk. Dus ik kon maar kleine stukjes fotograferen. De kinderen gebruikten het hunebed van hun voorouders als klim en klauterparcours.



9 opmerkingen:

  1. O echt, overweeg je een vervolg op Senta? Kan het snel alsjeblieft ;-) Ik had ooit het geluk je give-away te winnen en heb het boek toen aan mijn dochter doorgegeven. Zij (15) zei toen het uit was: Ik heb het gevoel dat dit boek nog niet uit is. Er komt nog meer... Wij wachten met spanning. Trouw aan jou was ook heel mooi. Beide boeken zijn hier heel veel uitgeleend en zo de hele familie doorgegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk dat ik iets in te halen heb nog met lezen :-). Mooie foto's...altijd mooi daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Mooie foto's en inderdaad indien je kinderboeken schrijft is een jong lezerspubliek in huis wel handig.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwh wat een goed begin van deze week. Ik zou zeggen: Leef je in en leef je daarna snel uit!! Haha maar ik weet dat je nog met iets ander heel mooi's bezig ben. Ik kijk er naar uit. Maar eerst veel plezier en geniet deze week!! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat ziet dat er leuk uit zeg, weet je dat ik daar nog nooit geweest ben?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Aritha, als je een boek geschreven hebt,en dan ook nog eens in de leef wereld
    van Senta berger kunt ruiken en voelen...........
    Prachtige foto,van de schoenen toen en nu met de schoen van je dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je dat huis trof. Lijkt me een bijzondere ervaring

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I just wanted 1 blog were i can share many things, because wanted to short internet as much as possible..but i had to make one, only for the lord...

    not a fancy one, just where i can share my heart.. blessings

    http://greetingsfromarnhem.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.